Bármelyik órán részt vehetsz függetlenül attól, hogy jógáztál-e már vagy sem. Akár fizikai panaszaid vannak, akár fogyni vagy erősödni szeretnél, esetleg lelki nehézségekbe ütköztél, a legjobb helyen jársz. Készülj fel, hogy nálunk olyan izmaidat is megérzed, amikről eddig fogalmad sem volt, de legfőképpen megismered a tested és megtanulod értékelni önmagad.

Az órákat egy külön, max 8 fő befogadására alkalmas privát helyiségben tartjuk, ezért a részvétel előzetes bejelentkezéshez kötött!

HATHA JÓGA

Az egyik legismertebb jógairányzat, mely elnevezése a “ha” és “tha” szavakból épül össze és ezoterikus jelentéssel bír: a “ha” szó Napot jelent, a “tha” pedig Holdat. A hatha jóga kiegyensúlyozza a Nap és Hold jellegű (aktív és passzív, soláris és lunáris, prána és apána) energiákat a szervezetben.
Többnyire mérsékelt ütemben, lépésről lépésre sajátítják el a tanítványok a testtartások (ászanák) technikáját. Az órák felépítése oktatótól függően eltérő, de sok esetben tartalmazzák különböző légzéstechnikák (pránájama) elsajátítását, relaxációt, meditációt, esetleg mantrázást (közös rövid éneklés). Az órák jellege statikus, az ászanákat hosszabb ideig tartják ki a gyakorlók. A hatha jóga gyakorlás ideális teljesen kezdők számára, de az ászanák a magasabb gyakorlottsági szinten álló tanítványok által is könnyen adaptálhatóak

A jóga kellemes 22-23 fokban zajlik, a különböző ászanákon (testhelyzeteken) keresztül, légző és tisztító gyakorlatok segítségével a testi egészséget, az energetikai egyensúlyt teszi rendbe.

Utána mintha újjászületne az ember.

Ovi jóga

A foglalkozások középpontjában a mozgás áll, ugyanakkor minden pillanatát átszövi a játékosság. A kisgyermek értékrendjét a mese alakítja, így nagy hangsúlyt fektetünk az óra mesekeretére. A külső szemlélő egy drámajátékot figyelhet meg jelmezek nélkül, tudatos mozgáselemekkel és azok fejlesztésével, teljes átéléssel kivitelezve.  Mozgás, játék, mesélés alkalmazása egy időben, 45 percen keresztül.

Minden óra felépítése megszokott rendhez igazodik – elhelyezkedés, köszöntés, bemelegítés, lazító és nyújtó gyakorlatok, állatutánzó nagymozgások, végtagszétválasztó és keresztező gyakorlatok, gurulások, forgások, ugrások, relaxáció, légzőgyakorlatok, koncentrációfejlesztő  gyakorlatok, érzelmi intelligenciát fejlesztő játékok, befejezés, elköszönés – mindez egy történetre felfűzve. Az óra folyamán az oktató a gyerekekkel versel, dalol, mondókázik, közben a helyes mozgást mutatja és irányítja.

A gyermekjóga előnyei:

–          fejleszti a finommotoros mozgásokat, a nagymozgásokat
–          fejleszti az általános erőnlétet, az immunrendszert
–          fejleszti az érzékszerveket
–          elősegíti a társas kapcsolatok fejlődését, kreativitásra tanít
–          növeli az öntudatot és önbizalmat
–          önmagunkkal és másokkal szemben is türelemre tanít
–          fejleszti a koncentrációt, megtanít fókuszálni, a jelenben lenni
–          hozzájárul az egészséges test- és énkép kialakulásához

Az óra keretében a gyerekek barátságos, támogató, segítő, pozitív és kreatív környezetben töltenek el hasznos időt. A gyakorlás folyamán az egyes testgyakorlatok, ászanák folyamatos, viszonylag gyors ütemben követik egymást, hogy fenntartsuk a gyerekek érdeklődését és figyelmét. Miden ászana és magyarázat a gyerekek életkori sajátosságaihoz van igazítva, egy gyermek a pózban valóban erős, mint egy hős, egyenes háttal dolgozik, mint a lefelé néző kutya, sziszeg, mint egy kobra, éles szemű, mint a sas, vagy stabil, mint egy gyökeret eresztett fa.

A testtartásbeli problémák, mint a lúdtalp, befelé forduló térdek, gerincmenti izmok gyengesége, előre eső váll, de az olyan problémák is, mint a rossz alvás, gyakori fejfájás, szorongás, önbizalomhiány, az iskolai versenyhelyzet miatti nyomás nagyszerűen kezelhető jógával. Egy gyermekjóga órán nincs verseny, együttműködve és önmagunkat fejlesztve dolgozunk.

Suli jóga

Az órák felépítése nagyon hasonló az ovishoz, de már kevesebb meseelemet alkalmazunk, helyette mindig van valamilyen pozitív, megerősítő üzenete az órának, sok humorral átszőve. Mozgáselemeket tekintve annyiban különbözik e két korcsoport órája, hogy mivel az iskolások fizikailag jobban terhelhetőek, nagyobb hangsúlyt kap a gyakorlatok pontos kivitelezése. Nagyon fontos a gerincprevenció a sok ülés, helytelen testtartás és a növekedésükben történő hirtelen ugrás miatt.

A gyermekjóga előnyei:

–          fejleszti a finommotoros mozgásokat, a nagymozgásokat
–          fejleszti az általános erőnlétet, az immunrendszert
–          fejleszti az érzékszerveket
–          elősegíti a társas kapcsolatok fejlődését, kreativitásra tanít
–          növeli az öntudatot és önbizalmat
–          önmagunkkal és másokkal szemben is türelemre tanít
–          fejleszti a koncentrációt, megtanít fókuszálni, a jelenben lenni
–          hozzájárul az egészséges test- és énkép kialakulásához

Az óra keretében a gyerekek barátságos, támogató, segítő, pozitív és kreatív környezetben töltenek el hasznos időt. A gyakorlás folyamán az egyes testgyakorlatok, ászanák folyamatos, viszonylag gyors ütemben követik egymást, hogy fenntartsuk a gyerekek érdeklődését és figyelmét. Miden ászana és magyarázat a gyerekek életkori sajátosságaihoz van igazítva, egy gyermek a pózban valóban erős, mint egy hős, egyenes háttal dolgozik, mint a lefelé néző kutya, sziszeg, mint egy kobra, éles szemű, mint a sas, vagy stabil, mint egy gyökeret eresztett fa.

A testtartásbeli problémák, mint a lúdtalp, befelé forduló térdek, gerincmenti izmok gyengesége, előre eső váll, de az olyan problémák is, mint a rossz alvás, gyakori fejfájás, szorongás, önbizalomhiány, az iskolai versenyhelyzet miatti nyomás nagyszerűen kezelhető jógával. Egy gyermekjóga órán nincs verseny, együttműködve és önmagunkat fejlesztve dolgozunk.

Kismama jóga

A jóga olyan erőforrás, amely konkrét segítséget jelenthet a babavárás időszakában. Speciálisan kidolgozott fajtája, a kismama jóga segít abban, hogy a várandósság a lehető legkellemesebb legyen, felkészít a szülésre, a szülést követő gyors regenerációra.

A speciális jógagyakorlatok serkentik a vérkeringést, erősítik a mell- és hátizmokat, lazítják a csípőtáji izmokat. A gyakorlatok az átmozgatáson túl a szülésre való felkészülést is szolgálják, jelentősen hozzájárulnak a medencealapi izmok erejének fejlesztéséhez, illetve tudatos ellazításához.

Stresszoldó hatásúak, rávezetnek a helyes légzéstechnikára, segítenek felismerni a test jelzéseit. A testi-lelki felkészülésen túl segít a babára való ráhangolódásban is.

A várandóság 14. hetétől várunk szeretettel minden kismamát.